2016. május 05.

13183046 1297343896961168 2029206511 nAz állatkerti látogatás élménye mindenki számára más és más, mégis van valami, ami közös. A rácsodálkozás az élő állat vagy növény tökéletességére, erejére, ugyanakkor a védtelenségére. A zoopedagógiai foglalkozások ennek az élménynek a megtapasztalásához nyújtanak lehetőséget a gyerekek számára. Ahhoz, hogy a folyton száguldó világban egy pillanatra megálljanak, egymásra és az őket körülvevő értékekre figyeljenek, megérezzék és megértsék az élő szervezetek lényegét és üzenetét.

2016. április 26.

DSC 05352014. szeptemberében adtuk be pályázatunkat az „Ökoiskola" cím elnyerésére, amelyet az év december 13-án egy ünnepélyes átadó ünnepségen meg is kaptunk.
Pályázatunkban többek között célul tűztük ki a komposztálás megvalósítását iskolánkban. A „Vállalások" rovatban komposztáló keretek beszerzését, a szakszerű komposztálás megkezdését jelöltük meg feladatként.
Első komposztáló keretünket a Humusz Szövetség adományozta nekünk (2014. 06. 16-án). Munkatársaik külső partnerként támogatták iskolánk „Ökoiskola" cím elnyeréséért tett erőfeszítéseit is.

2016. április 22.

kimittud 2016 30„A Földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön."
Iskolánk régóta tartja szem előtt ennek a régi indián közmondásnak a tanácsát: nem vehetjük természetesnek, amink most van: a szép természetet, a változatos és sokszínű élővilágot, a jó minőségű és elegendő ivóvizet, a sok helyen még friss és tiszta levegőt. Ezek nagyon sérülékenyek, és ha nem vigyázunk, gyorsan azon kaphatjuk magunkat, hogy mindez egyszer csak eltűnik. Úgy kell élnünk, hogy Földünk szépségeit ne csak mi, hanem az utánunk jövő nemzedékek is élvezni tudják. Ki tehet ezért a legtöbbet?

2016. április 16.

20160413 101629Nagy örömmel készülődtek a gyerekek és a felnőttek egyaránt a szerdai kirándulásra. Ebben az évben sokkal hamarabb melegedett fel a levegő, sütött ki a tavaszi nap, szinte látható volt, ahogy a virágok bontották a szirmaikat, pattantak a rügyek. Az igaz, hogy minden nap töltünk a gyerekekkel időt a szabad levegőn, de mindenki vágyott már egy hosszabb lélegzetű kirándulásra.

2016. április 12.

DSC 0293Az elmúlt tanévben minden szakiskolai osztály kapott egy kis parcellát, amelybe különböző haszonnövényeket ültethetünk, és amit mindenki maga művel.
Osztályommal életvitel, és szociális munkatevékenység órákon nyílik lehetőségünk a kiskertben tevékenykedni, ahol tantárgyi koncentrációként a környezetismeret órákon tanultakat is testközelből tapasztalhatják meg a gyerekek.

2016. április 09.

DSC 0483A kollégiumi csoportok ÖKOiskolai munkatervben vállalt feladatai közé tartozik a kollégiumban és az iskolában hetente szelektíven összegyűjtött hulladék tárolókba helyezése.
Az iskola udvarán 2014 szeptemberétől van a papír és a műanyag befogadására alkalmas gyűjtő edény, melyet hetente ürít a szolgáltató.
Amikor üveg is kerül az összegyűjtött hulladék közé, akkor a csoport az utca végén található "Hulladék sziget" gyűjtőedényeit használja.

2016. április 06.

DSC 0495A kollégiumi diákok délutáni tevékenységeik során kiveszik részüket környezetük csinosításában, szebbé tételében. Minden kollégiumi lakásban sok cserepes növény van, melyek ápolása szinte mindennapi elfoglaltságot ad.
Ha a növények kinövik a régi cserepet, ha az öntözővizet gyorsan elhasználják, esetleg a gyökerek kibújnak a föld felszínén, vagy a cserép aljába fúrt lukakon, át kell őket ültetni.
Szobanövényeink átültetésére a legmegfelelőbb időszak a tavasz, hiszen ekkorra a növények nyugalmi időszaka véget ér.

2016. április 03.

DSC 0321Napról napra enyhébb az idő, ami kertünk növényein is meglátszik! Egyre több virág, bokor mutatja meg pompás színeit, gyönyörű virágait!
A tavasz visszavonhatatlanul betört az életünkbe!

2016. április 01.

DSC 0272Intézményünkből ketten a Humusz Szövetség szervezésében, a Fővárosi Önkormányzat Környezetvédelmi Alapjának támogatásával indított „Komposztáljunk együtt!" programon vettünk részt.
Az előadás első részében megismerkedtünk a komposztálás elméleti alapjaival. A program második felében olyan gyakorlati, pedagógiai-módszertani ismereteket, kiadványokat, ötleteket kaptunk és próbálhattunk ki, melyek segítségével a pedagógusok játékosan, szemléletesebben, az órákat, foglalkozásokat érdekesebbé téve ismertethetik meg a komposztálás alapjait a gyerekekkel.

2016. március 20.

komposztA Füvészkertért Alapítvány és a Szamóca Kiskertész Tanoda pályázatot hirdetett 4-5-6-7 osztályos budapesti osztályoknak, komposztálós programban való részvételre. A nyertes osztályok egy gyakorlati kertészkedős/komposztálós foglalkozáson vehetnek részt a Füvészkertben, ahol megismerkedhetnek a komposztkészítés folyamatával, fontosságával. A pályázatra olyan rajzokat, képzőművészeti alkotásokat vártak, melyek tükrözik a komposztálás folyamatát, eredményét /vagy egy esszét arról, hogy milyen anyagokat lehet komposztálni, mire használható az előállított komposzt.

Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium

1121, Budapest, Hegyhát út 19.

Tel.: 275-4297, 395-6587 Fax.: 395-65-89 E-mail: titkarsag@gennaroiskola.hu

Google-Maps-Icon-grey  szirtech