Alapvető célkitűzések:

  • A környezettudatosság, fenntartható fejlődés szemléletének elterjesztése a diákok, munkavállalók, szülők körében, valósuljon meg az ökoszemlélet.
  • A környezetkímélő magatartás legyen meghatározó erkölcsi alapelv, egyéni és közösségi szinten egyaránt.
  • Váljunk érzékennyé környezetünk állapota iránt, ismerjük fel és óvjuk a környezet értékeit.
  • Lehetőségeinkhez mérten kapcsolódjunk be közvetlen környezetünk értékeinek megőrzésébe, gyarapításába.
  • Váljunk tudatos fogyasztókká és éljünk környezettudatosan.
  • Legyen szempont az újrahasznosítás.

2013. október

  • Cserepes virágok átültetése az iskolai osztályok és kollégiumi csoportok bevonásával
    Felelős: Schrantz Anett, Pletser Ágnes
  • Muskátlik elhelyezése áttelelésre
    Felelős: Balázs Aranka
  • Őszi kirándulás a Normafánál, túra a Tündér sziklához
    Természetvédelmi játék: Találd meg, majd párosítsd a területen élő növények, és állatok képét a nevükkel!
    Felelős: Varga Károly

2013. november

  • Séta az Anna rétre
    Felelős: Varga Károly
  • Madáretetők kihelyezése
    Felelős: Balázs Aranka

2013. december

  • Természetes anyagok beszerzése adventi koszorúk készítéséhez
    Felelős: Civan Ildikó
  • Kacatok újrahasznosítása: megunt játékok, használati tárgyak összegyűjtése a karácsonyi vásárhoz
    Felelős: Kincses Anikó
  • Madáretetés.
    Felelős: Nagy Ildikó

2014. január

  • Téli túra szervezése a Csillebérci erdőbe.
    Felelős: Varga Károly
  • Madáretetés
    Felelős: Nagy Ildikó
  • Egészséges életmódra nevelés. Meghívott előadó: Szeredi Ágnes védőnő
    Felelős: Schrantz Anett
  • Fák karbantartása, megújítása
    Felelős: Balázs Aranka

2014. február

  • Erdei túra: nyíló hóvirágok megtekintése
    Felelős: Varga Károly
  • Madáretetés.
    Felelős: Nagy Ildikó
  • Balla Lajos interaktív előadása a télről
    Felelős: Szabó Éva
  • Ökofaliújság készítése
    Felelős: Civan Ildikó

2014. március

  • Barlangtúra a Mátyás hegyi barlangban
    Felelős: Lődi Krisztina
  • Séta a Széchenyi-hegyi természetvédelmi területen
    Felelős: Varga Károly
  • Ökotanterem létrehozása
    Felelős: Schrantz Anett

2014. április

  • Állatkerti séta. Az állatkertek természetmegőrző tevékenysége
    Felelős: Schrantz Anett
  • Cserepes virágok átültetése az osztályok, csoportok bevonásával
    Felelős: Schrantz Anett, Pletser Ágnes
  • Balla Lajos tavaszváró interaktív előadása
    Felelős: Szabó Éva
  • Barlangtúra a Mátyás hegyi barlangban
    Felelős: Lődi Krisztina
  • Séta a Vadasparkban (autista növendékek)
    Felelős: Mándoki Noémi
  • Ökoiskolai rovat létrehozása a honlapon
    Felelős: Nesztinger Szilárd

2014. május

  • A környezeti nevelési program keretében, a Budapesti Természetvédelmi Őrszolgálat szervezésében tanösvény túra a Kis-svábhegyi természetvédelmi területen
    Felelős: Schrantz Anett
  • Állatkerti séta: Trópusi életközösségek ökológiai és társas jellemzői
    Felelős: Schrantz Anett
  • Madarak és fák napja a Margitszigeten
    Felelős: Lődi Krisztina
  • Séta a Vadasparkban (autista növendékek)
    Felelős: Mándoki Noémi
  • Barlangtúra a Mátyás hegyi barlangban
    Felelős: Lődi Krisztina

2014. június

  • Nyári napközis tábor szervezése zöld programokkal
    Felelős: Loványi Tünde

 

Folyamatos feladatok

Szelektív hulladékgyűjtés (száraz elem, papír, ped palackok), a kukák ürítése heti rendszerességgel:

  • iskolai gyűjtőkből (felelős: Loványi Tünde)
  • kollégiumi gyűjtőkből (felelős: Civan Ildikó)
  • gazdasági részleg gyűjtőiből (felelős: Herbály Anikó)

Kertfenntartás az iskolai osztályok és a kollégiumi csoportok bevonásával

  • Őszi lomb összegyűjtése
  • Biológiai növényvédelem
  • Hóeltakarítás, csúszásmentesítés környezetbarát anyagok felhasználásával
  • Kertgondozás, gyomtalanítás, fűnyírás, öntözés

Papír újrahasznosítása

  • Az adatvédelmi szempontból lényegtelen, felgyűlt íratok üres oldalának felhasználása jegyzetelésre, firkálásra

Környezettudatos nevelés

  • A tanítási órákon és a kollégiumi nevelés során minden felmerülő lehetőséget, alkalmat megragadunk a környezettudatosság fontosságának kiemelése

Természetjáró szakkör működtetése

  • Havonta túra szervezése a környék erdeibe, az intézményi környezet adottságainak maximális kihasználásával

Az energiafelhasználás folyamatos ellenőrzése

  • A fűtés időjárásnak megfelelő beállítása
  • Csapok, WC tartályok meghibásodásának azonnali jelzése a karbantartó füzetekben, javítás
  • Villanyoltás, ha a használat indokolatlan
  • Vízmelegítő bojlerek működtetése csak szükség esetén

A szakképző osztályok munkája során megmaradt anyagok, fonalak hasznosítása a kollégiumi csoportok kézműves foglalkozásain.

 

Budapest, 2013. október 20.

Pletser Ágnes       
ökomunkacsoport vezető

Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium

1121, Budapest, Hegyhát út 19.

Tel.: 275-4297, 395-6587 Fax.: 395-65-89 E-mail: titkarsag@gennaroiskola.hu

Google-Maps-Icon-grey  szirtech